"Είστε σίγουρος πώς δεν κάνατε κάποιο λάθος;" με ρώτησε -για τρίτη φορά- από την άλλη άκρη της γραμμής ο πελάτης, που μόλις πριν από λίγη ώρα είχε αγοράσει τα εισιτήριά του για τις καλοκαιρινές διακοπές του στη Σκόπελο. "Σίγουρα, δεν υπάρχει λάθος. Ξέρετε, με την απελευθέρωση των τιμών στην ακτοπλοΐα, κάθε εταιρεία μπορεί να έχει τα δικά της ναυλολόγια" απάντησα εγώ προσπαθώντας -ως μη ώφειλα- να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα. Ο άνθρωπος είχε αγοράσει δύο εισιτήρια μετ' επιστροφής από τον Άγιο Κωνσταντίνο για τη Σκόπελο, σε οικονομική θέση για εκείνον και τη γυναίκα του και ένα εισιτήριο για τη μηχανή τους. Σύνολο αξίας εισιτηρίων: €271.20
Οι επιβάτες θα ταξίδευαν "κατάστρωμα" στο πρώτο σκέλος του ταξιδιού τους με ένα από τα γηραιότερα πλοία του Αιγαίου, το οποίο ξεκινά κάθε βδομάδα από τη Θεσσαλονίκη και καταλήγει στο Ηράκλειο, έχοντας κάνει "αρπαχτή" από τις Σποράδες, τις Κυκλάδες ίσως και από καμιά βραχονησίδα που θα τύχει να βρεθεί στη ρότα του. Στην επιστροφή θα έρχονταν "οικονομική θέση" με ένα νεώτερο οχηματαγωγό ταχύπλοο, με πολύ χάι-τεκ όνομα, το οποίο ανήκει στην ίδια εταιρεία, της οποίας ο πλοιοκτήτης είχε στους ναυτικούς κύκλους το προσωνύμιο "έμπορος παλαιοσιδήρων" και που βγαίνει και φωνάζει στα κανάλια κατηγορώτας ακόμα και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες επειδή -κατ' αυτόν- ευθύνονται και αυτοί για τα ακριβά εισιτήρια, λόγω του ότι στα εισιτήρια περιλαμβάνεται και η προμήθειά τους, μαζί με τα υπόλοιπα "κερατιάτικα" υπέρ τρίτων. Ξεχναει μάλλον ότι τόσα χρόνια τα ταξιδιωτικά γραφεία ήταν αυτά που του γέμιζαν τα πλοία, μαζί με τις επιδοτήσεις που του γέμιζαν τα ταμεία... Τώρα βέβαια, ανακάλυψε κι αυτός το online booking...
Αντιλαμβάνομαι πως όταν παίρνεις ένα ταχύπλοο, είναι λογικό το να πληρώνεις κάτι παραπάνω για να φτάσεις στον προορισμό σου μια ώρα νωρίτερα. Στην περίπτωσή μας όμως, η εν λόγω εταιρεία έκανε το απίστευτο: ανέβασε τις τιμές του συμβατικού σε επίπεδα ταχυπλόου. Οι επιβάτες πλήρωσαν για το "κατάστρωμα" στο Άγιος Κωνσταντίνος-Σκόπελος €42,90 έκαστος, ενώ για τη μηχανή πλήρωσαν €46,00. Για την επιστροφή, πλήρωσαν για το αριθμημένο κάθισμα του ταχυπλόου €45,40 ενώ για τη μηχανή €48,60. Με άλλα λόγια, ο φθηνότερος τρόπος για να πάς στη Σκόπελο με το συμβατικό είναι €2,50 φθηνότερος από την οικονομικότερη θέση σε ταχύπλοο.
Νομίζω ότι έχετε καταλάβει ότι μιλάμε για την εταιρεία με τα υπέργηρα (πλην όμως αξιόπλοα -για το νηογνώμωνα- πλοία) με τα εξωτικά γυναικεία ονόματα, τα οποία όλοι σνομπάρουν, άλλα όλοι έχουν πάρει όταν δεν βρήκαν θέσεις με τα Μπλου Σταρ και τα Χάισπηντ και βρέθηκαν στην ανάγκη τους. Η άνοδος των τιμών είναι γενική σε όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Αυτό όμως το οποίο συνέβη με την εν λόγω εταιρεία ήταν -για μένα- κάτι το εξωφρενικό. Συν τοις άλλοις, η ίδια εταιρεία, σε αντίθεση προς τους Γενικούς Όρους που αναγράφονται στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων, δεν επιστρέφει το 50% του ναύλου, σε περίπτωση που ο επιβάτης επιθυμεί να ακυρώσει το εισιτήριο του εντός 4 ημερών από την ημερομηνία του ταξιδιού. Παρ' όλα αυτά, και για να είμαστε δίκαιοι, επιστρέφει το 100% αν κάνεις την ακύρωση πριν το 20ήμερο που προηγείται του ταξιδιού.
Καλές (και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ) διακοπές σε όλους σας!
1 σχόλιο:
απίστευτα πράγματα...
Δημοσίευση σχολίου